شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

ایستگاه راه آهن تبریز

تاریخچه ایستگاه راه آهن تبریز

ایستگاه راه آهن تبریز در سال 1295 یعنی بیشتر از صد سال پیش تاسیس شده است. این ایستگاه با بهره برداری از محور تبریز – جلفا به طول 149 کیلومتر به بهره برداری رسید. در سال 1337 محور تبریز – تهران به طول 748 کیلومتر نیز احداث و مورد استفاده قرار گرفت. طراحی اولیه ساختمان این ایستگاه  توسط معمار فرانسوی فرنان پویون انجام شده و طراح ساختمان جدید ایستگاه تبریز حیدر غیایی بوده ‌است. این ساختمان در اسفند ماه سال 1395 به ثبت ملی رسید. از ویژگی‌های برجسته ایستگاه راه‌آهن تبریز می‌توان به حمل و نقل بین‌المللی کالا به ترکیه و اروپا از طریق محور تبریز-رازی، حمل و نقل بین‌المللی کالا به جمهوری خود مختار نخجوان از طریق محور تبریز- جلفا و تنها خط برقی راه‌آهن در ایران (خط برقی تبریز-جلفا) اشاره کرد. این ایستگاه مهمترین ایستگاه خط راه آهن آذربایجان می باشد. اگر اطلاعات در مورد ایستگاه های راه آهن برای شما جذاب می باشد می توانید به مجله گردشگری مستر بلیط مراجعه کرده و از مطالب بیشتر لذت ببرید.

تاریخچه ایستگاه راه آهن تبریز

 

ایستگاه های راه آهن آذربایجان

هر خط راه آهن دارای ایستگاه های متفاوتی است، که در هر ایستگاه توقفی کوتاه برای پیاده کردن مسافر انجام می شود. از ایستگاه های این خط ریلی می توان به ایستگاه آذربناب، ایستگاه دیزه‌رود، ایستگاه عجب‌شیر، ایستگاه پرویزبهمن، ایستگاه شیرآئین، ایستگاه آذرشهر، ایستگاه زارعی، ایستگاه عباسی، ایستگاه تبریز، ایستگاه سهلان، ایستگاه صوفیان، ایستگاه سیوان، ایستگاه پیام، ایستگاه کندلج، ایستگاه مرند، ایستگاه هرزند، ایستگاه زال، ایستگاه گرگر، ایستگاه جلفا، ایستگاه دیزه خلیل، ایستگاه شرف‌خانه، ایستگاه تسوج‌قلعه، ایستگاه چشمه‌کنان، ایستگاه شکریازی، ایستگاه سلماس، ایستگاه بابکان، ایستگاه میلادی، ایستگاه اقبالی و ایستگاه رازی اشاره کرد.

مسیر های پرتردد راه آهن تبریز

راه آهن تبریز برای مسیرهای تهران، قم، مشهد، تربیت معلم، جلفا و وان سرویس دهی انجام می دهد. اگر قصد سفر از ایستگاه تبریز را داشته باشید برای یکی از مقاصد بالا توقف انجام می شود. این مسیرها به صورت رفت و برگشت صورت می پذیرد. خرید بلیط قطار تبریز با استفاده از راحت ترین روش یعنی خرید آنلاین امکان پذیر شده است.

https://mrbilit.com/mag/tabriz-train-station/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.