دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

نکات لازم در سفر با اتوبوس برای پیشگیری از کرونا

ffm1.jpg 

نکات لازم در سفر با اتوبوس برای پیشگیری از کرونا

یکی از راه هایی که مردم از آن هنوز هم استفاده می کنند تا بتوانند مسافرت کنند، استفاده از اتوبوس است. قیمت مناسب، خرید بلیط اتوبوس مستر بلیط و مزایای دیگر، از جمله مواردی است که باعث می شود هنوز بسیاری از مردم از این وسیله برای مسافرت های شان استفاده کنند. در کنار مزایایی که این وسیله دارد، معایبی را نیز می توان برای آن برشمرد. گاهی وجود این معایب، به دلیل وجود شرایط خاصی که در یک  کشور یا منطقه حاکم است، به ما اجازه نمی دهد که سوار بر این وسیله نقلیه شویم. یکی از معایبی که خصوصا در زمان مسافرت و شیوع یک بیماری می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، فاصله کم افرادی است که در آن حضور دارند. همان طور که می دانید صندلی ها، در فاصله بسیار کمی از یکدیگر قرار دارند و این موضوع به شدت بر روی گسترش برخی بیماری ها تاثیر می گذارد.

 

یکی از بیماری هایی که در جدیدا همه دنیا را درگیر خود کرده است، بیماری کرونا ویروس است. این بیماری به شدت مسری  است و به همه افراد توصیه شده است تا زمانی که کاملا از بین برود از انجام سفر های غیر ضروری خودداری کرده و در منزل بمانند. اما گاهی ممکن است فرد، در شرایطی قرار گیرد که مجبور شود از منزل خارج شده و یک سفر برون شهری را انجام دهد. در این شرایط باید بهترین تصمیم گرفته شود تا فرد در معرض کمترین خطر بیماری قرار گیرد. در این متن قصد داریم نکاتی را اشاره کنیم که اگر نیاز داشتید با اتوبوس به مسافرت بروید، با رعایت آنها، بیشترین محاظت از سلامتی تان صورت گیرد. اما قبلا از اینکه به سراغ راه های مقابله با این بیماری برویم، اندکی در مورد ویروس مرموز و موذی کرونا  نکاتی را با یکدیگر به اشتراک می گذاریم.

16 توصیه مهم برای پیشگیری از بیماری کرونا

1- ویروس کرونا از پوست سالم رد نمی‌شود و تا ده دقیقه روی پوست زنده است پس اگر دستکش ندارید نگران نباشید فقط نباید دست‌های خود را به بینی و دهان بزنید . 

2- ویروس کرونا در سطوح پارچه‌ای بین 6 تا 12 ساعت، فلزی بین 12 تا 20 ساعت و در سطح استیل تا 20 روز زنده است. 

3- این ویروس تا 60- درجه سانتیگراد زنده ولی در دمای 30 درجه سانتیگراد به بالا می‌میرد پس بهتر است شستشوها و نظافت‌ها را با آب گرم انجام داد. 

4- کرونا ویروس با آب گرم و مواد شوینده خانگی از بین می‌رود. 

5- لباس‌ها را زیر نور مستقیم خورشید یا روی شوفاژها خشک کنید. 

6- با آب گرم حمام کنید. 

7- به هیچ وجه آب سرد و غذای سرد نخورید ، آب گرم، چای گرم، قهوه و دمنوش‌های گرم بنوشید. 

8- کلونی (اجتماع) این ویروس در بینی است، پس بینی‌تان را مرتب با آب گرم شستشو دهید. 

9- اگر به نوشیدنی گرم دسترسی ندارید آدامس بجوید تا گلویتان مرتب با آب دهانتان مرطوب و شستشو شود. 

10- محل زندگی و کارتان تهویه مناسب داشته باشد. 

11-   اگر به بیرون از خانه می‌روید (کارمند،کارگر، مغازه دار و...) اولا: فاصله 1.5 متری از دیگران را مراعات کنید و دوما: به علت اینکه این ویروس سنگین است و به زمین می‌افتد پس کفشهایتان منبع مهم آلودگی است؛  به هیچ وجه آن را داخل خانه نیاورید . 

12- هنگام عطسه کردن تا جایی که امکان دارد از دیگران فاصله بگیرید و محکم با هر چیزی که در دسترس شما هست جلوی دهان و بینی خود را بگیرید و برای چند ثانیه رها نکنید تا تمام ترشحات جذب شده و پراکنده نشود. 

14- به علت درشت بودن این ویروس، هر ماسکی می‌تواند در محیط آلوده محفوظ کننده باشد ( پارچه‌ای، ویبریلی، دستمال کاغذی و... ) به شرطی که خشک باشد یعنی باید ماسک‌ها را مرتب عوض کرد. 

15- لزومی ندارد همه لباس‌هایی که می‌پوشیم را بشوییم؛  گرمای شوفاژ یا نور مستقیم خورشید آن را پاک می‌کند. 

16- پس از شستشوی دست‌ها، وقتی به جای آلوده نمی‌رویم دست‌هایمان را با کرم یا وازلین مرطوب کنیم تا به مرور زمان به اگزما دچار نشویم.

17- سعی کنید به سفر نروید و یا اگر باید سفر کنید بلیط خود را مانند بلیط اتوبوس شیراز، تهران، اصفهان و ... را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

ttps://learning.cmu.edu/eportfolios/2343/Tips_for_traveling_by_bus

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.