سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

قلعه پرتغالی ها

قشم جزیره ای زیبا و سرشار از جاذبه های گردشگری در دل خلیج فارس است. این جزیره حیرت انگیز دارای قدمتی کهن و باستانی است که همین موضوع باعث متفاوت شدن آن شده است. اکثر افراد، قشم را به عنوان مرکز خرید اجناس ارزان قیمت با کیفیت بالا می دانند دلیل آن نیز وجود بازارهای متنوع و رنگارنگ در این جزیره است. البته این موضوع را نمی توان تنها دلیل توریست پذیری آن دانست. هنگام سفر به این جزیره بهتر است زمانی را نیز صرف دیدار از جاذبه های طبیعی و تاریخی آن کرد. یکی از جاذبه های تاریخی قشم که مطمئنن ارزش دیدن دارد قلعه پرتغالی هاست. اگر تمایل به داشتن اطاعاتی در مورد این قلعه دارید می توانید با ادامه این مطلب در مجله مستر بلیط ما را همراهی کنید.

 

راهنمای بازدید از قلعه پرتغالی های جزیره قشم

درباره قلعه پرتغالی ها

این قلعه در قسمت شمالی جزیره قشم واقع شده است. به منظور تسلط بر مسیر راهپیمایی استراتژیک بین هند و اروپا، پرتغالی ها چندین قلعه را در جزایر اطراف خلیج فارس ساختند. این قلعه ها معماری بسیار مشابهی داشتند و بیشتر برای دفاع در برابر شورش های مردم محلی استفاده می شدند. آنها جزایر را حدود 110 سال کنترل کردند و سرانجام سلطه آنها توسط پادشاه صفوی، شاه عباس اول (1671-1571) پایان یافت.

این قلعه سرخ یکی از معدود بناهای به جا مانده از زمانی است که پرتغالی ها در خلیج فارس حکومت کردند. قشم دروازه خلیج فارس است. بنابراین، در آن زمان، یک شهر مهم استراتژیک و دریایی بود. قلعه پرتغالی ها در سال 1507 میلادی توسط افونسو دی آلبوكرک، دریا نورد پرتغالی، در محلی به نام مورنا برای مدیریت شورش پیش بینی نشده مردم محلی ساخته شد. احسان یغمائی در سال ۱۳۷۸ قلعه را از خاک بیرون آورد. این باستان‌شناس تا بهار سال  1379 نیز در این قلعه کاوش می‌کرد. پس از زلزله ۵.۹ ریشتری در بهار همان سال، اکتشاف قسمت درونی دیوار شرقی قلعه به دلیل نابودی آن شکست خورد. وسایل چینی، شیشه های ونیزی و توپ های جنگی از جمله وسایلی بودند که در طی این کاوش ها پیدا شدند.

 https://mrbilit.com/mag/hormoz-portuguese-castle/

۰ ۰

اطلاعات ضروری کشور پرتغال

زبان رسمی: پرتغالی

واحد پول:‌ یورو

نوع برق شهری: ۲۲۰-۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز

کد کشور: ‌+۳۵۱

شماره اضطراری:

پلیس، اورژانس پزشکی و آتش نشانی: ۱۱۲

اختلاف ساعت با تهران: ۳ ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

فرودگاه‌های بین‌المللی:

  • فارو، فرودگاه فارو
  • فونچال، فرودگاه مادیرا
  • لیسبون، فرودگاه لیسبون پورتلا
  • پورتو، فرودگاه فرنسیسکو جسا کارنئیرو
  • پونتا دلگادا، فرودگاه ژان پائولو دوم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.