یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

 چرا با قطار سفر کنیم؟

 

سفر با قطار یکی از روش های مسافرت است وهمیشه یکی از گزینه های اصلی سفر محسوب می شود. سفر با استفاده از این وسیله نقلیه همانند هواپیما بسیار پر هزینه نیست و از طرفی خستگی سفر با اتوبوس را ندارد. به عبارتی در قطار مجبور به ساعت ها نشستن در فضای کوچک صندلی اتوبوس یا خودرو شخصی خود نیستید بلکه می توانید قدم بزنید، به رستوران بروید، استراحت کنید و یا به تماشای مسیرهای عبوری در دل کوه و دشت بپردازید. تنوع قطارهای موجود در خطوط ریلی ایران بسیار بالا است و هر کدام مزایا و امکانات منحصر به فردی دارند که مسافران می توانند متناسب با بودجه و سلیقه خود بلیط قطار مناسب را رزرو کنند. سفر با قطار می تواند تجربه ای متفاوت باشد که خاطره اش سال های زیادی در ذهن می ماند.

 


ml1.jpg

مزایای سفر با قطار

سفر با قطار بر خلاف گذشته که بسیار طولانی و خسته کننده بود امروزه با وجود قطارهای پیشرفته و مجهز بسیار لذت بخش شده و طرفداران بسیاری دارد. سفر ریلی با این وسیله نقلیه مزایای بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

کم هزینه بودن

قیمت بلیط قطار در مقایسه با بلیط هواپیما بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد، به طوری که قیمت بلیط قطار مشهد تهران با بلیط هواپیما مشهد تهران تفاوت قیمت بسیار زیادی دارند. از این رو مسافرانی که قصد دارند سفری راحت و کم هزینه را تجربه کنند ترجیح می دهند از قطار استفاده نمایند. البته قیمت بلیط قطار با وجود امکانات رفاهی مناسبی که دارد و خدماتی که ارائه می دهد نسب به بلیط اتوبوس نیز به صرفه تر می باشد.

شرایط راحت ایستگاه

همانطور که می دانید در سفرهای هوایی با هواپیما نیاز است که از 1 الی 2 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید و مراحل مختلفی را طی کنید تا بتوانید به پرواز برسید. اما در سفر با قطار نیازی به طی کردن این پروسه طولانی و حاضر شدن در ایستگاه از یک ساعت قبل نمی باشد و فقط کافی است 20 دقیقه مانده به حرکت قطار خود را به ایستگاه برسانید.

سفر با قطار در ایران

همانطور که می دانید هر قطار یک لوکوموتیو و تعدادی واگن دارد که در دسته های باری و سفری تقسیم بندی می شوند. واگن های سفری نیز دسته بندی و انواع مختلفی دارد که شامل VIP، معمولی، اتوبوسی و صندلی های تخت شو و یا دیگر موارد هستند. قطار ها دارای پیشینه ای طولانی و قدیمی هستند که تقریبا مربوط به سده ۱۵۰۰ میلادی است! و اولین قطاری که وارد ایران شد به نام ماشین دودی شناخته میشد و دارای مسیر حرکتی از تهران به شهر ری بود. اولین خط ریلی ایران نیز در سال ۱۲۶۱ توسط مسیو بواتال فرانسوی ساخته شد که بعدا در اختیار شرکتی بلژیکی قرار گرفت.

 

مزایای سفر با قطار

 

ناوگان های قطاری انواع مختلفی دارند و بستگی به کاربرد و مسیر حرکتشان دارد. برای مثال متروهای شهری نیز نوعی از قطار ها هستند و حتی در بعضی کشور ها این نوع قطارها فاقد صندلی هستند و مسافران ایستاده به تماشای منظره اطراف مشغولند. معمولا در چنین قطار هایی مسیری انتخاب می شود که دارای بیشترین جنبه توریستی ممکن باشد تا مسافران خسته نشوند.میتوانید برای خرید بلیط قطار تهران به صورت اینترنتی از طریق سایت  مستر بلیط اقدام کنید.
https://canvas.cmu.edu/eportfolios/297/Benefits_of_buying_a_round_trip_train_ticket

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.